Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2017

Συμπληρώματα Διατροφής: Αξιολόγηση της Αποτελεσματικότητάς τους


Εισηγητής: Θανάσαινας Χρήστος
Κατηγορία:Ομιλίες - Εναλλακτική Θεραπευτική
Αίθουσα: Lobby Suite Ισόγειο


Ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει επηρεάσει αρνητικά, μεταξύ ά́λλων, και την #διατροφή μας. Τα #συμπληρώματα #διατροφής είναι μια λύση για την #ενίσχυση του #οργανισμού μας, με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά όταν η διατροφή μας δεν είναι #ισορροπημένη ή στις περιπτώσεις ατόμων που έχουν κάποια δυσκολία στην απορρόφηση των θρεπτικών στοιχείων από τις τροφές. Υπάρχουν πολλές εξαιρετικής ποιότητας #υπερτροφές και προιόντα με βάση τα #βότανα, που με εύκολο τρόπο μας δίνουν συστατικά που κάνουν καλό στην υγεία μας. Βέβαια, όταν μας δίνεται η δυνατότητα, καλό είναι όλοι να προτιμάμε τις οργανικές αποξηραμένες εκδοχές των φρέσκων υπερτροφών και βοτάνων.


Πέρα από την ισορροπημένη διατροφή, πολυάριθμες επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να συμβάλλουν στην #πρόληψη και #θεραπεία συχνών, πολλές φορές χρόνιων, #προβλημάτων #υγείας όπως η #παχυσαρκία, η #αρτηριακή #πίεση, η #έλλειψη #σιδήρου και τα #αυτοάνοσα #νοσήματα. Τα σκευάσματα αυτά είναι σημαντικό να #ενδυναμώνουν το #ανοσοποιητικό #σύστημα, διευθετόντας μια ευρεία γκάμα ανοσολογικών διαδικασιών, όπως η αύξηση της δραστηριότητας των λευκών αιμοσφαιρίων, η ενίσχυση της παραγωγής της ιντερφερόνης, η κινητοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος έναντι των «εισβολέων» και η παροχή φυσικών αντιμικροβιακών παραγόντων. Σημαντική είναι και η μείωση του στρες και η αποφυγή τροφών με πολλή ζάχαρη, δύο παράγοντες που καταστέλλουν το ανοσοποιητικό σύστημα.
Η επιστημονική έρευνα για τα διατροφικά συμπληρώματα αποδεικνύει τον ζωτικό τους ρόλο ακόμα και στα άτομα που κάνουν υγιεινότερη διατροφή καθώς δεν μπορούν να παρέχουν στον οργανισμό τους το επίπεδο της θρέψης που χρειάζονται για να έχουν άριστη υγεία. Συνεπώς, αν ο στόχος είναι η άριστη υγεία, τότε η επιστήμη τεκμηριώνει τη χρήση των διατροφικών συμπληρωμάτων, με υπεύθυνη χρήση. Με τον όρο «υπεύθυνη χρήση» εννοώ ότι οι άνθρωποι δεν θα πρέπει να εφαρμόζουν τον κανόνα «αν το λίγο είναι καλό, το πολύ είναι καλύτερο». Όταν λαμβάνουμε παραπάνω δοσολογία από αυτή που χρειάζόμαστε δε προσφέρουμε κάτι περισσότερο στον οργανισμό μας και πιθανόν να τον επιβαρύνουμε. Για παράδειγμα, κάποιος που κάνει διατροφή ζωικής προέλευσης και λαμβάνει και επιπλέον ζωικές πρωτείνες σε συμπληρώματα, επιβαρύνει τον οργανισμό με μια υπερπληθώρα συστατικών που δε μπορεί να τα αποβάλλει. Η ενίσχυση της διατροφής με μια ευρεία γκάμα διατροφικών στοιχείων, ειδικά από φυτικά συστατικά και υπερτροφές, έχει μεγαλύτερη αξία από τη λήψη υψηλότερων δόσεων βασικών βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Επιπλέον, καλό είναι να αποφεύγεται η λήψη πολλών συμπληρωμάτων διατροφής ταυτόχρονα γιατί μπορεί να προκαλέσουν ενα ισχυρό διατροφικό σοκ στον οργανισμό με αποτέλεσμα την ανοσολογική ανισορροπία. Ένα άλλο σημείο, άξιο επισήμανσης, είναι ότι το σκεύασμα που είναι κατάλληλο για έναν οργανισμό δεν είναι απαραίτητα κατάλληλο για έναν άλλον.
Ένα σημαντικό ζήτημα είναι η φαρμακοποίηση των συμπληρωμάτων διατροφής. Πολλά συμπληρώματα κατασκευάζονται σε εργαστήρια με αποτέλεσμα να μην έχουν την ευεργετική δράση που υπόσχονται για μεγάλο χρονικό διάστημα γιατί επηρεάζουν ζωτικά όργανα. Για παράδειγμα, η λήψη ταυρίνης δημιουργεί αύξηση καρδιακών χτύπων. Τα φυσικής προέλευσης συμπληρώματα όπως η αλόη, το ιπποφαές και το γανόδερμα προστατεύουν ολιστικά τον οργανισμό. Το #γανόδερμα, για παράδειγμα, επιτυγχάνει καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, #αλκαλοποιεί το #αίμα και προστατεύει από προβλήματα υγείας. Βέβαια, η συνέργεια χημικών και φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής είναι συχνά απαραίτητη σε παθολογικές καταστάσεις όπως στην περίπτωση των ατόμων που πάσχουν από επιλεπτικές κρίσεις που συνιστάται να λαμβάνουν βιταμίνη C και ταυτόχρονα #αλόη για να μπορεί να γίνει καλύτερη απορρόφηση της βιταμίνης και να αποβάλλεται η τοξικότητα του φαρμάκου.